0


יצירת קשר


חפשו אותנו ברשתות

facebook
instagram
קאבר

10/09/2024

סוגי החיבורים לטעינת רכב חשמלי

רגע לפני שקונים רכב חשמלי, חשוב שתדעו מהן אפשרויות הטעינה בבית, במשרד ובמקומות ציבוריים. סוגי חיבורים? לכל התשובות | חדשות רכב אלדן

חושבים לרכוש רכב חשמלי, או שכבר רכשתם? בכל מקרה, חשוב להכיר את סוגי החיבורים הקיימים. שכן, ישנם חיבורים שונים אשר מתאימים לסוגים שונים של עמדות טעינה. מעבר לכך, לחלק מהרכבים יש שני שקעים נפרדים, אחד לטעינה רגילה והשני לטעינה מהירה

טעינת הרכב החשמלי אפשרית באמצעות טעינה רגילה-איטית (AC) או באמצעות טעינה מהירה (DC), כאשר לכל אחת מאפשרויות הטעינה יש חיבורים שונים וכדאי שנכיר אותם.

טעינה רגילה (AC)

מוגדרת כטעינה "איטית" והיא הטעינה הנפוצה יותר בישראל, לרוב באמצעות עמדת טעינה בבית, במשרד או ברחוב.

ישנם 2 סוגי חיבורים נפוצים בישראל:

1. חיבור Type 1 - חיבור פחות נפוץ בישראל. בעל הספק חד פאזי מקסימלי של 7.4KWH. רוב עמדות הטעינה הציבוריות תומכות בחיבור שכזה. עמדות הטעינה הביתית תומכות בעיקר בחיבור Type 2, ובמקרה כזה ניתן לרכוש מתאם.

2. חיבור Type 2 - החיבור הנפוץ בישראל. החיבור יכול לעבוד גם עם מערכת חד-פאזית וגם עם מערכת תלת-פאזית ובעל הספק חד פאזי מקסימלי של 22KWH.

טעינה מהירה (DC)

טעינה בהספק גבוה, 50KW או יותר, המאפשרת להטעין את הרכב החשמלי בפרק זמן קצר יחסית. בעמדות טעינה סופר/אולטרה מהירות הספק הטעינה יכולה להגיע ל-350KW.

ישנם 2 סוגי חיבורים נפוצים בישראל:

CCS2 - החיבור הנפוץ בישראל והוא בעל הספק מקסימלי של 350KW. החיבור נפוץ ברוב הדגמים החדשים, כולל ברכבי הטסלה.

CHAdeMO - חיבור פחות נפוץ בישראל והוא בעל הספק מקסימלי של 400KW. החיבור נפוץ בעיקר ברכבים יפניים.